maanantai 13. helmikuuta 2012

02100 Numeropalvelusta, hyvää päivää.


Kerronpas sapettavan tilitykseni tältä päivältä, vaikka ihan muille yrittäjille varoittavana esimerkkinä.

En onneksi koskaan ostanut mitään palveluita paljon kohutulta Directalta. Täysin samaa kakkaa kuitenkin tuppaa suuntaani, jo toistamiseen, 02100 numeropalvelusta.

Viimevuonna (2011) he kertoivat meidän olevan asiakkaanansa. Vastasin minulle soittaneelle henkilölle ettei tällaiseen palveluun ole kyllä mitään tarvetta ollut missään vaiheessa liittyä. Asiaa ihmetellessäni  selittivät että kyllä sopimus on ollut vuoden voimassa ja nyt tämä sopimus olisi pitänyt ymmärtää katkaista 14vrk sitten ettei uusi kausi olisi ehtinyt alkaa. Mitään ei kuulemma ollut tehtävissä, vaan lasku tulisi ja se olisi maksettava. Soittaja muistutti että he ovat lähettäneet vuosi sitten tilauksestani vahvistuksen ja samalla heidän palveluunsa käyttäjätunnarit ja salasanat ja vaikka mitä, joten olisin voinut halutessani reagoida ajoissa asiaan.

Kielsin mitään postia saaneeni, mutta soittaja oli kovin varma asiasta ja minä en uskaltanut täysin kyseenalaistaa tätä. Hoidan tällaiset asiat (2:hlön) yrityksessämme yksin, joten kukaan muu ei asiaa ollut voinut sössiä. Tapauksen ajankohdan aikoihin olimme juuri rakentaneet ja muuttaneet pariin otteeseen, joten mitä jos olin sittenkin tuollaiset paperit vastaanottanut ja hukannut? Soittaja kertoi näin todennäköisesti käyneen, mutta lupasi kuitenkin hunajaisella pahoitteluäänellään laittaa tarpeettoman palvelumme nyt poikki ettei "enää seuraavalla kaudella käy niin että myöhästytte". Sopimus siis luvattiin muuttaa määräaikaiseksi jne jne. Otin tapahtuneen tuolloin omaan piikkiini, ihmettelin vain että miten tällaiseen palveluun olen mahtanut alunperin tapojeni vastaisesti suostua. Maksoin siis laskun enempiä mukisematta, kun puhelimessakin oli vannottu että sopimuskausi laitetaan tässä ja nyt poikki eikä sama ongelma toistu.

Jälkikäteen tajusin firman olevan sama josta alunperin yli vuosi takaperin soitti miesmyyjä ja väitti heidän olevan 020202 numeropalvelu, jossa uuden yrityksen numero ei näy ilman maksua. Silloin kysyin että "anteeksi mistä palvelusta?" johon tuli vastaus takellellen että 0202öö 02100 numeropalvelusta, johon vastasin kiitos mutta ei kiitos. Tuolloin (2011) tämän tapauksen tullessani mieleen, olin kuitenkin jo maksanut yllä mainitsemani keskustelun pohjalta heidän laskunsa. Laiskuuksissani ajattelin, että tyhmästä päästä kärsii koko lompakko, mutta kun heidän yksipuolinen sopimuksensa kerran on nyt poikki niin en jaksa tapaukseen urhata enempää aikaani ja energiaani.

Tänään, helmikuussa 2012 sieltä sitten soitetaan, että huomenna jatkuu sopimus, joka olisi pitänyt 14pv aiemmin irtisanoa jos sen olisi halunnut poikki. Sanoin ettei mitään sopimusta ole ollut. Vastaus oli että ettekö te halua että numeronne näkyy numeropalveluissa, koskapa jos palvelun heiltä poistaa, ei  numeronne näy enää valtakunnallisessa numeropalvelussa. Sanoin että kyllä näkyy, soita vaikka heti 020202 jona tekin esiinnytte, ja kysy näkyykö meidän numero ja sen jälkeen maksammeko siitä. Hän ei kuulemma koskaan soittele sinne sillä puhelut ovat niin törkeän kalliita. Sanoin ettei yritykselle numeron näkyminen asiallisessa numeropalvelussa kuitenkaan maksa mitään ja että joka tapauksessa olette luvanneet että teidän palvelunne on meidän osaltamme laitettu poikki. Nainen väittää että numeropalveluissa näkyminen maksaa yritykselle aina ja että minulla on väärä käsitys ja ilmeisesti joku minua asiantuntevampi on firmassamme näitä asioita hoitanut. Vastasin että täyttä soopaa ja että meillä ei ole mihinkään hakupalveluun maksullista sopimusta, myöskään teille.

Sopimus kuitenkin oli heidän mielestään voimassa. Ei kuulemma ole tullut kirjallista irtisanomista. Sanoin että ei ole ei, koskapa teiltä sanottiin että sopimuskauden katkaisu menee sillä puhelulla poikki ja sillä selvä. Ei kuulemma ole näin sovittu eikä tehty (milläs todistan..), mutta että jos nyt maksan tuon 90,- +Alv laskun joka on tästä uudesta sopimuskaudesta, niin hän tällä puheella poistaa sitten tietomme järjestelmästä eikä ongelmaa uudestaan tule. Kysyin tarvitsevatko he sen NYT kirjallisena, ei kuulemma tarvi kun hän heti laittaa tästä näin sopimuksen poikki. Kysyin miten hitsissä se nyt sitten onnistuisi jos ei vuosi sitten onnistunut? Kuulemma toki onnistuu. Sanoin että miten ihmeessä sitten voitte vaatia kirjallista irtisanomista viimevuodelta jos kerran nyt onnistuu ilman? Vastaus että "No, en tietenkään voi kieltää teitä laittamasta sähköpostia mutta ei se kyllä olisi nyt tarpeellista"..

Olin aivan raivona. Pyysin sähköpostiosoitetta, tai esimiehen puhelinnumeroa. Sain sähköpostiosoitteen. Kirjoitin aika tulikivenkatkuisen reklamaation annettuun osoitteeseen, selitin asian (myönnän, ärräpäitä säästelemättä), mukaan liitin muutaman linkin Directacasea hoitaneista lakiasiaintoimistoista ja pyysin kirjallista vastinetta siihen millä perusteella heidän mielestään olemme ylipäätään koskaan olleet 02100:n asiakas ja velvollinen maksamaan enää yhtä ainutta laskua asiaa koskien. Mainitsin myös että jos edelleen seisovat naurettavan väitteensä takana, tulostan materiaalin, laitan eteenpäin ryhmäkanteita rakenteleville asianajajille ja teen poliisille tutkintapyynnön.

Vastauksena tuli viesti: 13.2.2012 asiakasnumerolla xxxxxx tekemänne sopimus on 13.2.2012 päätetty ja lasku mitätöity. Eli poikki on mutta ehdin jonkin sopimuksen tänäänkin heidän silmissään tehdä? Mielenkiinnolla jään odottamaan seuraako jatkoa asian tiimoilta.

Poikkeuksellisen törkeää huijausmeinikiä asiakkaiden saamiseksi ja pitämiseksi kiinni irtirimpuilusta huolimatta. Toki vähintään 1x/2vk joku vastaava firma soittelee "tietoja päivitelläkseen", mutta kun läpinät lopettaa lyhyeen ja sanoo tiukasti ettemme ole asiakkaanne emmekä ota mitään maksullisia palveluita, niin vastaus on yleensä että "selvä, kiitos, hei". Tuollaiset ovat jo arkirutiinia, eikä niistä mene enää edes päivä pilalle. Tänään olin aivan raivoissani. Sen kuuli kyllä tuo "tietojemmepäivittelijänainen" puhelimessa, joka aivan täysin minun vauhkoamisestani ja lopulta kiroilustani, välittämättä vaan luettelee siellä hakusanojamme, numeroitamme yms tietojamme, ja kun pyysin häntä olemaan hiljaa edes hetken ja kuuntelemaan,  oli aivan kuin olisin yrittänyt puhua nauhoitetulle viestille! Vasta kun korotin tarpeeksi ääntäni, eli HUUSIN muutaman kirosanan säestyksellä, pääsimme käymään edellä mainitun keskustelun.

Käsittämätöntä. Varokaa yrittäjät numerohakupalveluita. Ne yrittävät viedä aikanne, hermonne ja rahanne. Jos ovat jo vieneet, niin kerätkää voimanne ja rimpuilkaa päättäväisesti irti!

Hihhei ja uusia vastaavia kokemuksia tammikuussa 2013 postauksessani!



38 kommenttia:

  1. Hei!
    Olet oikeassa, kertakaikkiaan kamala tuputuspalvelu, myös työntekijälle, silkkaa vahtimista ja seläntakana kyttäämistä, puistattava paikka,kammoksuttavaa väkisin myymistä, en suosittele kenellekään työpaikaksi. Pomo kuvottava "silmät kiiluen kyttääjä" vanhat puoliväkisin aikanaan saadut asiakkaat eivät edes halua kuunnella kyseistä palvelua myyvää myyjää, .ittuuntuneina kyseiseen juttuun myös itse, kertakaikkiaan Alaarvoinen puulaaki!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Päivä päivältä olen tyytyväisempi että jaoin oman kokemukseni tässä asiassa täällä blogissani, sillä toivon että se jollakin tapaa auttaa muita samaan tilanteeseen joutuneita, olivat sitten vastaavassa "epätyytyväisen asiakkaan asemassa" kuten minä, tai sitten tuossa vielä kurjemmassa tilanteessa eli leipäänsä tienaamassa.

      Poista
    2. Muuten hyvä mutta ikävä kyllä kyseessä on nyt tahallinen mustamaalaus, josta aloitettu poliisitutkinta. Yhteystietojasi ei löydy blogista, voitko ystävällisesti ilmoittaa osoitteen johon voin laittaa tarkempaa tietoa?

      Poista
  2. Kurja homma, jos työilmapiirikin tuollainen :/ Tuollaista kohtaloa en toivo kenellekkään! Voimia kaikille kohtalon jakaville myös paremman työpaikan etsimiseen!

    VastaaPoista
  3. Ihan hyvä puulaaki tuo 02100. Palkkoja jääny maksamatta, kun työnteijät irtisanoutunu. Palkkaturvassa tunnetaan kyllä firma. Työsuojelupiiriin tehty ilmoituksia. Eräässä työvoimatoimistossa ei enää välitetä työntekijöitä kyseiseen lafkaan.

    Kaikenlaisia toimijoita on alalla, mutta kyseisen lafkan "työsopimus" kaikkine sakkosääntöineen on jotain niin pöyristyttävää, asianajajatkin pyörittelevät silmiään.

    Mutta eihän se haittaa kun firman perustajat vetää lähes miljoonavoitot vuosittain (:

    Keidenköhän selkänahasta nämä rahat on revitty? Ei ainakaan sipoossa asuvien perustajien..

    Ainiin ja mainitaanviellä että yleensä aina keskustelupalstojen todenmukaiset viestit poistetaan. Mistähän syystä tämä johtuu? ;)

    Ainiin ja mitä tulee tähän myyntityöhön niin pakkomyyntiä ja niskaan huohotusta. Todella mukava työpaikka..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muuten hyvä mutta ikävä kyllä kyseessä on nyt tahallinen mustamaalaus, josta aloitettu poliisitutkinta. Yhteystietojasi ei löydy blogista, voitko ystävällisesti ilmoittaa osoitteen johon voin laittaa tarkempaa tietoa?

      Poista
  4. Työntekijät saavat kaikki sympatiani. Kierrokset nousee edelleen sekä työntekijöiden puolesta että oman asiakaskokemukseni perusteella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muuten hyvä mutta ikävä kyllä kyseessä on nyt tahallinen mustamaalaus, josta aloitettu poliisitutkinta. Yhteystietojasi ei löydy blogista, voitko ystävällisesti ilmoittaa osoitteen johon voin laittaa tarkempaa tietoa?

      Poista
  5. Ihan samaa yrittivät tänään meillä.
    Välitin irtisanmisilmoituksen uudelleen info-osoitteeseensa.
    saa kokeilla perintää. Täällä ollaan valmiina.
    Tutkintapyynnön teen kun ehdin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On todella hyvä että joku puuttuu asiallisesti tällaiseen toimintaan. Puolin ja toisin parjaamallahan ei mikään muutu. Minulla jäi tutkintapyyntö siihen kun poliisilla uhkailtuani sopimukseni oli irtisanottu nanosekunnissa... Ja täällä sitten päästelin kaasut pihalle ;D

      Poista
  6. Harmittaa että pk-yritysten ihmisten aikaa palaa näihin jatkuviin numeropalvelukusettajiin. Esim nämä 02100 tyypit tekevät sopimuksia, tilausvahvistuksia ja lähettelevät laskuja aivan omavaltaisesti eikä hommalle näytä saavaan kukaan loppua. Eipä näytä perintätoimistoillakaan (tai nk. laskutuspalvelu) olevan mitään hommaa vastaan. Taitaa olla KTC Finlandilla yhteinen intressi asiassa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Enpä tiedä niin. Äkkiseltään ajattelisi ettei laskutuspalveluissa juuri kiinnitetä huomiota laskujen sisältöön, jos laskutusperusteet "näyttävät olevan kunnossa". Toisaalta taas, kaikki on mahdollista ja aika usein tuntuu siltä että monet langanpäät johtavat samoihin paikkoihin.. Mutta minulla ei todellakaan ole kokemusta KTC:sta tai muustakaan, ainoastaan yllä oleva blogitekstini on sanasta sanaan oma oikea kokemukseni ja mielipiteeni. Salaliittoteoriat toki jylläävät mielessä mitä enemmän ihmisten kurjia kokemuksia kuulee.

      Poista
  7. Olen kanssa ollut kyseisen firman uhrina kun olin siellä töissä muutaman päivän muutama vuosi sitten.
    Työntekijöitäkin huijattiin, koska meille ei kerrottu, että sopimus onkin kestotilaus vaikka myyjillekin painotettiin, ettei se sido mihinkään. Myyjiltäkin jätettiin siis kertomatta asioita.
    Ilmoitin työpaikasta työsuojeluun, kävin henk. koht. paikan päällä, mutta siellä asialle ei tehty mitään. Ilmoitin myös työkkärille, ettei sinne kannata laittaa ketään töihin.
    "Toimistossa" saatettiin istua päiviäkin ilman palkkaa ja moni lopetti kun sossusta sai enemmän rahaa. Suomessahan on laitonta teetättää työtä, josta ei makseta palkkaa. Kaiken lisäksi vielä siivosimme "toimiston" kerran viikossa (= ilmaiseksi) töiden jälkeen koska siivoojiakaan ei ollut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että.. Tuo on kyllä niin väärin. Jos on ollut asiakkaana hankalaa niin voi näköjään mennä pilalle yöuni jos toinen työn tekijänäkin.

      Poista
    2. Muuten hyvä mutta ikävä kyllä kyseessä on nyt tahallinen mustamaalaus, josta aloitettu poliisitutkinta. Yhteystietojasi ei löydy blogista, voitko ystävällisesti ilmoittaa osoitteen johon voin laittaa tarkempaa tietoa?

      Poista
    3. Minut löytää nimelläni esim. facebookista johon voi laittaa yksityisviestiä. Netissä kaikki on mahdollista. Varsinkin kun käytetään "anonyymiä" nimimerkkiä. Ymmärrettävästi tähän en sähköpostiani tms. laita "yleiseen jakoon" :) Kerrothan mitä kommenttia asia koskee niin poistan näkyviltä moisen.

      Poista
  8. Ihan kaikkea kuulemaansa ei pidä uskoa, eikä julkaista. Aivan uskomatonta mitä valheita ja törkyä täällä kirjoitetaan.

    "Anonyymi", joka on kommentoinut täällä 3.8. on tällä hetkellä poliisitutkinnassa kunnianloukkauksesta, valheellisen ja harhaanjohtavan tiedon antamisesta mustamaalaamistarkoituksessa, ja asia ei todellakaan tule jäämään tähän.




    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No tässähän vastaus sitten tulikin siihen mitä kommenttia palautteesi koskee. Poistan välittömästi 3.8. tulleen viestin!

      Poista
    2. salli mun nauraa näille kunnianloukkausjutuille, aika paksua huttua. Kirsi, sun ei tarvitse välittää noista jorinoista ennenkuin poliisista otetaan yhteyttä, ja sitä ei tule tapahtumaan. Huijauksista saa, voi ja pitää keskustella avoimesti että mahdollisimman moni tietää niitä välttää. Mustamaalausta ei ole se, että kertoo totuuden, mustamaalausta on valheellisen tiedon levittäminen.

      Poista
    3. Tätä olenkin koko ajan korostanut, että on sanasta sanaan omakohtainen tositarina tekstini takana, joka kaikenlisäksi on omassa blogissani, en sitä tyrkkää kaikkiin mahdollisiin paikkoihin joissa se saisi (ansaitsemaansa) huomiota. Eivät minua mitenkään voi kunnianloukkauksesta syyttää, kyllä tämä asia on lähinnä toisin päin.

      Yhden anonyymin kommentin toisen anonyymin pyynnöstä poistin, siinä taisi olla hieman liian tiettyyn yksityishenkilöön menevää kommenttia. Kaikki yritystä koskeva kommentointi, ei ole mustamaalauksesta kyse, vain huonoista kokemuksista ja siitä saa firma syyttää ihan vaan itseään!

      Poista
  9. Kiitos kovasti sinulle. Viemme tosiaan asian eteenpäin ko. henkilön kanssa oikeusteitse.

    VastaaPoista
  10. Kävi juuri samalla tavalla, smat löpinät puolin että toisin, Mutta... kun laitoin sähköpostia "Kimmon" antamaan s-postiosoitteeseen info@02100.fi viesti ei mennyt perille..???

    VastaaPoista
  11. En ole näköjään ainoa huijattu.

    Olen viimeisten kahden vuoden aikana perunut kaikki meilitse ja pyytänyt vahvistusta.

    Nyt ymmärtääkseni 2100:n kanssa samaan yritykseen kuuluva 030303 soitti ja kertoi sopimuksen olevan voimassa vaikka kuinka yritin todistella. Varmistin asian sähköpostitse ja olin heiltä saanut kirjallisen vahvistuksen peruutuksesta! Soitin asiakaspalveluun ja kyselin yritykseni tilannetta. Kertoivat statuksen oikein ja kun aloin ihemetellä miten myyjä voi silti soittaa ja väittää toista, niin siithän alkoi kiva selitystulva...

    On tämä ihanaa! ;c) Hermot tietysti hieman palaa ;c)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirjoitin juuri uuden postauksen "Edea 0300300300" palvelusta, josta sain taas taistella itseni irti ja rahalla. Saa nähdä kuinka he palaavat vuoden päästä asiaan.. Vai ymmärtävätkö nyt että sopimus on POIKKI. Kirjoitin postaukseeni pidemmän kaavan mukaan tapahtuneen, ärsyyntyneenä taaskin koko hommaan! Ps. Älkää vaan soittako "vahingossa tai kokeeksi" yrityksenne liittymästä tuohon 0300300300-numeroon, siitä tulee ilman varoitusta melkein 500€:n puhelu "oikeudettoman käytön seurauksena"...

      Poista
  12. Juuri nyt lähtee ilmoitus/valitus ja tutkintapyyntö KTC Finlandin, Anselling Investing ja ko numeropalvelimien toimista KUluttaja-asiamiehelle, Oikeusasiamiehelle ja Aluehallintovirastoon. MYös poliisi on tietoinen.
    Tehkää valtuksia!
    Suomessa ei ole roistoille tilaa siitä pidämme huolen.
    Sääli on sairautta, jos erehtyy pohjalaispoikien kanssa sekoilemaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä homma että joku alkaa tositoimiin! Minulla asia vaan edelleen roikkuu, vaikka aionkin tuon Edea-casen kanssa liikahtaa johonkin suuntaan.

      Olen kyllä ollut pirun saamaton työkiireineni tässä asiassa. Ja harmi homma, kun olen ollut yritysasiakas, niin minulla ei ole tuota kuluttajansuojaa.. Mutta tuossa kommentissasihan on nyt noita muita instansseja joihin ottaa yhteyttä :)

      Poista
  13. Näistä "palveluista" pääsee eroon sitkeällä työllä. Jokaiseen vaatimukseen pitää vastata kirjallisella reklamaatiolla - esimerkiksi sähköpostilla - siitä jää kopio talteen. Sitten kun siirtävät asian perintätoimistolle, niin reklamaatiota perään vain sinnekin. Reklamaatio voi olla yksinkertainen. Esim. kiistät koskaan tilanneesi mitään - jos laskuja on joskus kenties maksettu, niin laskunkäsittelijä on maksanut ne vahingossa kun ne on pyytämättä lähetetty. Perintätoimisto kyllä lopettaa perinnän enemmin tai myöhemmin kun laskun perusteet kiistetään. Toisaalta näiden perintätoimistojen takana saattaa olla samoja henkilöitä, kun numeropalvelujen takana. Kannattaa vilkaista kaupparekisteristä ketkä tuota Alession Investing Oy:tä pyörittävät. Ellei siellä sitten ole vain bulvaanien nimet...

    VastaaPoista
  14. Terveisiä Sami Petteri Vesteriselle
    Sommarnäsintie 86, Sipoo
    ja onnittelut hyvin sujuvista busineksista.

    VastaaPoista
  15. Sama 02100 soitti yritykselleni ja ilmoitti, että olemme heidän asiakkaitaan. Kehottivat, että voisivat päivittää tietoja. Kysyin, että onko tämä toimenpide maksullinen, johon henkilö vastasi kieltävästi.

    Lasku kuitenkin tietysti tuli (kuten arvelinkin). Soitin ja ilmoitin etten ole tilannut mitään palvelua heiltä. Pitänee ilmeisesti vielä lähettää sähköposti varmuuden vuoksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa pyytää heidän vastauksensa mustalla valkoiselle, ettei tarvitse tapella moneen kertaan. Tämä tuntuu olevan monelle vuosittainen piina.

      Poista
  16. Meille tuli tämä päälle myös juuri nyt. Eikö simppelein tapa asia hoitaa ole, että lähettää vain sähköpostin palveluntarjoajalle, että "emme ole tilanneet". Jos lasku menee perintäyhtiölle sama juttu: "Emme ole tilanneet" jne. Printit näistä kaikista toki täytyy muistaa ottaa. JOS firma on valmis laittamaan toimeksiannon ulosottoon, niin aika heikoilla ovat perinnässä, jos kyseiset dokumentit on tulostettu. Itse en ainakaan mokomien kusettajien takia ala jonottelemaan puhelinpalveluihin tai vänkäämään sen enempää olenko tilannut, vai enkö ole.

    Sähköposti on kuitenkin yhtä virallinen todiste yhteydenotosta kuin kirje ja tilanteesssa (niinkuin joku täällä kirjoitti), ettei laskussa ollut sähköposti toiminut, kannattaa se mielestäni jättää palveluntarjoajan murheeksi. Jos kerran olet lähettänyt laskussa olleeseen sähköpostiin viestin, niin eihän se sinun ongelmasi ole, jos se ei toimi. Muuten kyllä ajattelin itsekin tehdä tästä ilmoitukset viranomaisille. Pöyristyttävää, että ihan niinkuin tässä maassa ei yksityisyrittäminen muutenkin olisi aika epäkiitollista ja vaikeaa, niin aika palaa tällaisten helppoheikkien ja huijareiden kanssa tappelemiseen. Jos jollakulla on kokemuksia miten asiasta mahd. vähällä vaivalla voi reklamoida (ja mihin?), niin ottaisin mielelläni infoa vastaan ja kehottaisin muitakin jättämään valituksen kyseisestä ja muista härskeistä toimijoista jos ja kun vastaan tulee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mielellään minäkin ottaisin ihan rautalankaohjeet! Se on kumma, kun kiireesä ja väsymyksessä tällaisten asioiden vääntäminen oikealle tolalle on melkein ylivoimaista!

      Mutta sen varaan he laskevatkin, yrittäjien voimattomuuden. Ja sillä härskisti sitten haalivat tiliä itselleen.

      Poista
  17. tais olla sama muidu kun ei suunvuoroa antanut(satu nieminen 02100) uskomaton huijarifirma en suosittele!!! olen kuulema kestotilaaja mutta paperissa lukee määräaikainen?? eikä vastauksia saa kun kuudetta sähköpostia lähetin (info@02100.fi)

    VastaaPoista
  18. Minulla myös kokemusta kyseisestä 02100 firmasta. Vuonna 2012 sanoin puhelimessa pontevasti että haluan lopettaa tämän palvelun. Puhelimessa ollut "myyjä" ilmoitti kaiken olevan kunnossa ja että ilmoitus tästä on laitettu eteenpäin. n.viikko sitten tulikin ilmoitus että uudella pakollisella 12kk kaudella ollaan kun irtisanomistani ei heidän järjestelmässään näy.

    Blogikirjoittajan tarina kuulostaa niin tutulta. Ensin epäilee omaa toimintaa ja olo on epävarma, mutta nyt alkaa valkenemaan että kyseessä on ilmeisestikin varsin "järjestelmällinen" toiminta jonka takoituksena on johtaa harhaan.

    Olen tehnyt reklamaation ja yrittänyt saada vastausta info@02100.fi osoitteesta tuloksetta. Miten asian kanssa voi edetä kun ko. firaman laskutus, myynti ja käsittääkseni asiakaspalvelukin on ulkoistettu, kukaan ei tiedä mistään mitään, ei ota vastuuta eikä edes näköjään vastaa yhteydenottoihinkaan. Tuntuu taistelulta tuulimyllyjä vastaan. Asiakaspalveluun ei liene hyötyä soittaa ellei ole laitteistoa nauhoittaa puhelua.

    Voisiko joku ystävällinen ja prosessin kokenut laittaa jonkinlaiset mahd. yksinkertaiset toimintatavat jolla saisi oikeutta itselleen kyseisenlaisessa tapauksessa. Esim. viranomaiset joihin ottaa yhteyttä ja tapa jolla reklamaatio tulisi hoitaa sujuvasti. Minulla on toiminimi enkä silloin liiketoiminnan alkutaipaleella osannut olla nähtävästi riittävän tarkka tälläisten asioiden kanssa. Huokaus...Turhaan menee voimavaroja tälläiseen säätämiseen kun rehdillä meiningillä moisia ongelmia ei muodostuisi ollenkaan...Tunnen itseni huijatuksi...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itseäkin harmittaa etten ole jaksanut/osannut asiaan enempää puuttua. Kohtalotovereita tuntuu löytyvän! Jos yksinkertaiset toimintaohjeet joku osaa antaa, niin kaikin mokomin tänne ne saa liittää :) Ehkäpä jopa itsekin jaksaisin asiaan palata tuossa toisessa numeropalvelutapauksessa, jossa oikeasti menetin rahaa reilumminkin..

      Ja vähintään joku tuoreempi "uhri" saisi kissan pöydälle!

      Poista
    2. Sain KTC Finland Oy:ltä keväällä 2013
      maksuvaatimuksen; alkuperäinen velkoja:
      02100 Numeropalvelu / Alession Investing Oy

      Alkuperäinen velkoja on perinyt tätä saata- vaa jo aiemmin saamatta siihen kuitenkaan maksusuoritusta.................

      Saatavan kuvaus: Näkyvyys 02100 -numero- palvelu , Basic
      Alkuperäinen eräpäivä: xx.xx. 2005

      Lähetin heti sähköpostin :
      Näyttäkää toteen, että meillä on jonkinlainen
      sopimus mainitsemanne toimeksiantajanne
      kanssa. Meillä ei ole kenellekkään mitään
      erääntynyttä saatavaa, ei kenelläkään myös
      oikeutettua saatavaa.
      Kaiken lisäksi, jos olisi - olisi saatava van-
      hentunut.
      Pyydän selvitystänne.

      Parin päivän kuluttua sain oikaisukirjeen:
      Hei, Tämä on ilmoitus perinnän lopettami-
      sesta. Olette saaneet aiheettoman maksu-
      vaatimuksen xx.xx.2013, tämä asia on tul-
      lut virheellisesti perittäväksemme. Olemme
      lopettaneet tämän asian järjestelmästämme.
      Pahoittelemme tapahtunutta.
      Ystävällisin terveisin, KTC Finland Oy
      -------
      Lukekaa Satakunnan Kansan viime sunnuntain lehdestä (19.1.2014) sivulta 13
      Ilari Tapion laatima koko sivun juttu otsikolla:
      NÄIN YRITYKSIÄ JYMÄYTETÄÄN

      Poista
    3. Mahtaako näköislehdessä olla kyseistä artikkelia? Josko joku kopioisi artikkelin tähän. Sitä kun ei irtonumerona enää jälkikäteen pääse lukemaan ja muut kun tilaajat eivät pääse verkkolehteä (Satakunnan Kansan) selailemaan.

      Poista
  19. Kannattaa ihan rehellisesti tehdä poliisille rikosilmoitus jos ei muuten pääse irti tästä huijauksesta. Lukemani perusteella kuulostaa ihan rikolliselta toiminnalta. Tämähän menee ihan petoksen tunnusmerkistöllä..

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!